9 Haziran 2019 Pazar

Neden Adenizm

Neden Adenizm? Nasıl olur da gerçeklik ve doğruluk sadece inançlarla değişebiliyor? Eğer gerçeklik ve doğruluk algımız inançlarımıza bağlıysa, bu her şeyin inançlarımızı kullanarak mümkün kılabileceğimiz anlamına gelmez mi? Bu durumda sosyal bir kaos ortaya çıkmaz mı? İşte bu yazıda bunları cevaplamaya çalışacağım.

Adenizm, çünkü bu düşünce felsefesi bana şimdiye dek en mantıklı açıklamayı yaptı, "İnsanlar nasıl oluyor da bu kadar farklı, garip ve çelişkili olabiliyorlar ve bunlara rağmen büyük topluluklar oluşturabiliyorlar?" bu sorumun cevabını buldum ben Adenizm'de. İnançlar kişiden kişiye değişirler ve mantıken herhangi başka bir şeye bağlı değillerdir (dinlerin de başka sosyal etkenlerden bağımsız oluşu bundandır.).  İnançlar sürekli aynı kalmazlar da, zaman içinde değişime uğrarlar. İnançların herkeste farklı olmaları üstüne bir de zamanla değişime uğramaları sayesinde insanların farklılıklarına ve çelişkilerine neden oluyorlar, çünkü her şeyin başında inanmak gelir.

Ben şimdiye dek dünyayı hep bu iki göz ile gördüm, hep bu beyin ile süzgeçten geçirdim, hep aynı ruhumla hissettim. Ve ben sadece bir kimseden ibaretim. İnsanlar bu kadar farklıyken, nasıl olur da aynı şekilde dünyayı görebilirler ki. Cevap basit, aynı görmezler, hissetmezler, düşünmezler. Dolayısıyla gerçeklik ve doğruluk  algısının genel geçer olduğunu söylemek çok bencil ve küstahça bir tutumdur. Dünyayı tek bir açıdan görüp, tek bir hayat yaşayıp, tek bir ruha sahip olup yine de geri kalan herkes adına konuşmak saygısızlıktan başka bir şey değildir.

İnançlarımız gerçekliği ve doğruluğu etkilediği için evet inançlarımız ile her şey mümkündür. Şimdi aklınızda "Öyleyse ben yeşil gördüğümün mor olduğuna inanırım, fakat benim gördüğüm hâlâ yeşildir." gibi sorular olabilir. Eğer böyle bir şey diyebiliyorsanız, inanmamışsınız demektir. Her şeyin inançlarla mümkün oluşunu kabul etmek kişinin düşünce algısını çok genişletecek ve değiştirecektir. Kişinin hayal gücününün ve yaratıcılığının azami seviyeye yükselmesinin tek yolu budur. Bunu kabullendiğinizde karenin bir renk türü, telefonun bir ulaşım aracı, Ay'ın arka bahçeniz olması gayet normal ve mümkün olacaktır.

Toplumda kaos çıkması için ilk olarak kişinin aklında bir kaos çıkması gerekir ki bu yeterli eğitim düzeyinde veya düşünsel olarak buna hazır olmayan kişiler için işten dahi değildir. Yani evet kaos olması çok olası, fakat bunun elbet önüne geçilebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder